04. februar 2016

Zdrave datljeve kroglice

Pozdravljena! :)

Glede na to, da je zdaj moderno brez dodanega sladkorja in brez moke (ali brez vsega, najboljše da nič ne ješ) sem se odločila, da tudi jaz podržim svoj pisker k temu trendu. S tabo bom delila recept, za odlične kroglice, ki jih je enostavno narediti in menim, da lahko zadovoljijo še tako zahtevnega uporabnika. 

Ta recept je plod mojega brskanja po internetu. To pa poteka nekako tako, da pregledam ogromno receptov in iz vsakega vzamem nekaj, potem pa nastanejo kreacije. In še posebej zadnje čase ugotavljam, da me odvračajo recepti z milijon sestavinami in se prav težko spravim zraven, da bi jih naredila. Če pa že se mi gotovo zgodi, da kaj pozabim dodat. UPS! :) Zato je ta različica recepta poenostavljena, hkrati pa lahko narediš čisto svojo kombinacijo.



SESTAVINE:
- 100 g izkoščičenih datljev 
- 200 - 250g oreščkov (če si hočeš olajšati delo lahko kupiš zmlete) 
- dodatki po želji (kokos, mandlji, temna čokolada, bela čokolada, zmleti mandlji) 

PRIPRAVA:
- Datlje namočiš v vročo (toplo) vodo za približno pol ure.
- Najprej zmiksaš oreščke v multipraktiku, lahko čisto na gladko ali bolj na grobo. Če jih pustiš bolj na grobo, bodo kroglice imele več teksture. Zmlete oreščke preložiš v posodo. 
- Odliješ vodo v kateri so se namakali datlji (malo je lahko pustiš) in jih zmiksaš v pasto.
- Če imaš dovolj dober multipraktik, lahko počasi dodajaš oreščke, datljevi pasti. Jaz pa najraje datljevo pasto kar preložim v neko posodo in počasi dodam oreščke. Pri mešanju se ti bo oblikovala ena veeliiika krogla.
- Masa je po primešanih oreščkih še vedno dokaj lepljiva, zato ti priporočam, da jo za nekaj časa (približno pol ure) daš v hladilnik, da boš lažje oblikovala kroglice.
- Sedaj ti ostane samo še, da oblikuješ kroglice in jih povaljaš v poljubnem nadevu.


POPESTRITEV sladice
Oreščki
- So lahko mešani, ali dodaš samo lešnike. Če želiš bolj nevtralen okus, so odlični indijski oreščki, meni pa so najboljši mandlji.

Faktor presenečenja
- V sredino kroglice dodaj popraženi lešnik ali mandelj. Če dodajaš mandlje, jih prej definitivno zblanširaj in olupi (ali pa kupi že olupljene).

Preliv / zunanjost 
Tukaj pa res lahko pustiš domišljiji prosto pot, saj imaš na voljo nešteto kombinacij. Lahko jih povaljaš:
- v kakavu
- v stopljeni čokoladi (predlagam temno, ki ima delež kakava več kot 70%, saj so datlji sladki in se odlično dopolnjujejo z grenko čokolado)
- v oreščkih ali kokosu


DODATNE MOŽNOSTI
Ko vmešavaš oreščke v datlje, lahko dodaš kokos ali kakav, za dodaten okus.

IDEJE
Da ne boš preveč zmedena sem se odločila, da ti napišem variacije, ki sem jih sama ustvarila.
- Datlji + mandlji + preliv iz temne čokolade
- Datlji + indijski oreščki (200g) + kokosova moka (50g) + preliv iz temne čokolade
- Datlji + indijski oreščki (200g) + kokosova moka (50g) + povaljani v kokosu
- Datlji + mandlji + povaljani v mandljih
- Datlji + indijski oreščki (200g) + 2 - 3 žlice kakava + povaljani v kokosu
- Dalji + mandlji + povaljani najprej v čokoladi, nato še v kokosu

Seveda pa sem tu in tam v kroglice skrila še mandelj :).

Upam, da sem ti dala par idej, za pripravo teh odličnih kroglic. Zdaj pa kar veselo na delo! :)

Pusa, 
Sabina

12 komentarjev :

  1. Kroglice so bile res super,hvala za recept in res izčrpne nasvete, kmalu jih moram poskusit. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) Upam da ti fajn uspejo :)) (in da navodila niso preveč komplicirana :D)

      Izbriši
  2. Mmmm, mislim, da moram še danes v nabavo za oreščki :D Trenutno sem čisto mahjena na datlje :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja ja, te pa kar brž po oreščke (pa temno čokolado, da jih fajn obliješ :D Pa je pol fajn trda zunanjost, znotraj pa mehko mmm) :) Joooj meni so tudi datlji superfini :)

      Izbriši
  3. Yumm, super izgledajo!! Ravno sem razmišljala, da je počasi čas, da spet naredim kaj podobnega. Meni je super, če tudi suhe marelice zraven zmiksam (namesto datljev ali pol/pol). Hvala za toliko variant, bom zagotovo naredila kakšne v tem tednu! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja super ideja :) Sem že razmišljala, da bi probala dodat še kako drugo suho sadje.. Sem gledala recept z jabolki :) Ampak moram priznati, da je blo preveč sestavin, pa se mi ni dalo :D hihi.. Bom poenostavila, pa mogoče probam. Zagotovo pa bom preizkusila s suhimi marelicami :)
      Jaa ti samo naredi,pa se fajn posladkaj :))

      Izbriši
  4. Jaz sem ga že naredila po tvoji prvi omembi :D. Mi je všeč, če dodam datlje, mandlje in malo kakava v prahu. Ampak so mi bili tvoji še bolj všeč, ker se mi zdi, da so bili bolj sočni in oreščki bolj zmleti. Ravno se spravljam delat jih :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bližnjica je zagotovo, da dodaš že zmlete oreščke :) Manj dela, pa pol so taki sočni :)) Me veseli da so ti všeč :)

      Izbriši
  5. Jeaaaa, super recept,jst imam ful rada preproste recepte, nič komplicirane. Mepamalo muči blender, nekak mi malo peša in slabo mleje,:):) ampak se precej trudi še:). Hvala za super recept,si ga bom obvezno shranila in naredila. Za tiste krizne sladkobne dneve (PMS):):):)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Saj načeloma, če jih namočiš čez noč bi jih mogel zmlet, ker so kar zmehčani pol :) Upam da ti bodo vsaj malo ublažile pms :) jaz bi takrat res rada požrla vse kar vidim :D

      Izbriši
  6. Moram priznati, da datljev nisem še nikoli jedla :P Ampak kroglice so že na slikah videti tako dobre, da se bom mogla enkrat res opogumit, pa najprej probati datlje in potem še te kroglice :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni datlji prej sploh niso bli fini :) komaj po tem receptu sem jih začela jest brez vsega (take same po sebi kar iz vrečke) :) ko boš delala te kroglice vsekakor priporočam, da najprej nardiš tiste oblite s čokolado :) so vedno zmagovalne ;)

      Izbriši